Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
the10bestever_master
סוגה:
הוצאה לאור:
תאריך הוצאה: 2011
מספר עמודים: 201
האם אתם סובלים מחרדה? • האם אתם מרגישים לפעמים לחץ בחזה ופעימות לב מהירות? • האם תסמינים אלה מחמירים בכל פעם שאתם צריכים להביע את דעתכם בפני קהל, או אפילו בפני מספר מצומצם של אנשים? • האם עצם הרעיון שאנשים אחרים ישימו לב שאתם נבוכים או מפחדים מחמיר את התסמינים אף יותר? • האם אתם מקפידים להימנע מגורמי פאניקה אפשריים וצופים מראש את התרחיש הגרוע מכול? אם כן, ייתכן שאתם נמנים על מאות מיליוני האנשים בעולם הסובלים מחרדה. תסמיני החרדה עלולים להתבטא בדרגות חומרה שונות: חלקם מביכים מעט אך נסבלים, ואילו האחרים עלולים להיות מתמשכים, קשים ומגבילים. תסמיני החרדה מתבטאים בצורות שונות, כמו דאגה, פחד, פאניקה ואי נוחות חברתית. ההשפעה המצטברת של תסמיני החרדה גורמת לאדם החרד להרגיש מותש, שחוק ומיואש. בספר הזה תמצאו את התשובות לשאלות המטרידות אתכם בנושא החרדה. ד"ר ורנברג בוחנת את שורשיה הביולוגיים של הבעיה, בעזרת מידע עדכני על האנטומיה של המוח החרד, ומשיאה לקוראיה עצות מעשיות ויעילות להתמודדות יומיומית עם חרדה. תלמדו כיצד לאמן את מוחכם כדי להתגבר על לחץ נפשי וחרדה ולהחזיר לעצמכם את השליטה בחייכם באמצעות שיטות יעילות כמו נשימה סרעפתית, דיבור עצמי והרפיית שרירים. "הספר עוסק בחרדה על כל גווניה ובטיפול בה. הוא יכול לסייע 'להרגיע' כל אדם הסובל מחרדה, כל סטודנט למדעי המוח, כל רופא וכל אדם סקרן." פרופ' רפאל קרסו, מתוך ההקדמה לספר "זהו ספר חובה לכל גבר או אישה הסובלים מפחד, חרדה או התקפי פאניקה. שמחתי למצוא ספר מקצועי, רהוט וידידותי לקורא, המספק הצצה לעולמם הכאוב של הסובלים מחרדה, ממחיש מה הן השלכותיה על מהלך החיים – ובד בבד מספק דרכים יישומיות להתמודד עימה ולהתגבר עליה." ד"ר דורית רונן, מתוך ההקדמה לספר על המחברת ד"ר מרגרט ורנברג (Psy.D.) היא פסיכולוגית קלינית אמריקאית ידועה, שחוותה בצעירותה הפרעות חרדה ולמדה כיצד להתמודד איתן. היא בעלת קליניקה פרטית שמתמחה בטיפול בבעיות הקשורות בחרדה, דיכאון ולחץ נפשי. ד"ר ורנברג היא מרצה פופולארית בנושאים אלה, כותבת ספרים ידועה ובעלת טורים בעיתונות המקצועית.

זהו ספר עזר מופלא, לכל מי שחווה חרדה. זהו ספר מעשי, שתחילה  בוחן כיצד המוח שלנו גורם לנו לחרדה? רוב הציבור שחווה חרדה נוטל תרופות, למרות שלמעשה אף אדם אינו רוצה ליטול תרופות, אך כיצד להתמודד?

הספר מסביר כיצד התרופה מרגיע את המוח, וכשאדם בפאניקה אכן עליו ליטול תרופות עד שילמד שיטות אחרות להרגעת הגוף והנפש.

השיטות המפורטות כתובות בשפה ברורה לכל, ולאחר הקריאה אפשר לבצע את השינויים וללמוד את הטכניקות.

בעברי למדתי  את הטכניקה של שתי צורות נשימה המומלצות בספר ע"י פסיכולוגית והן הועילו לי מאוד, ואני  משתמשת בהן בכל פעם בתקופת לחץ.

השיטות הנוספות שמועלות הן: קשיבות (שעוזרת לאדם גם להיות מרוכז יותר) ,הרפיה, הורדת  גורמים מזיקים כמו סוכר,  פחמימות פשוטות. הספר מפרט מה לשנות במקומם.

דוגמה לעצה נוספת היא להגביל את הזמינות שלכם, הרי אנו לא בכוננות. בספר דוגמאות רבות ומועילות, למשל: אל תענו לטלפונים מהעבודה בזמן שאתם מקדישים לעצמכם.

מופיעות גם שיטות להרגעת הנפש, כיצד להימנע מחשיבה קטסטרופלית, כיצד לעצור מחשבה מעוותת, וכיצד לשנות התנהגות. בעצם המוח שלנו הוא הגורם לחרדה, ודרכו אנו משניפ את צורת החשיבה, האמירות שלנו לעצמינו ואז מגיעה התוצאה של התפוגגות החרדה. הספר מוביל אותנו עם שאלות מכוונות לזיהוי האמירות המעוותות.

ישנה התייחסות בספר גם לאנשים פרפקיוניסטים, אנשים שלא נחים ותמיד בפעילות יתר, ומה הפתרון עבורם.

הלמידה הזו דורשת זמן, ולכן אפשרי לקחת תרופות, אם המצב מקשה על התנהלות יום יומית,  ובמקביל ללמוד את השיטות, ולרדת בהדרגה בלקיחת התרופות.

לסיכום, ספר מצויין ויעיל, ככל שתרבו ליישם את  10 השיטות, ישתפרו הסיכויים להרגיע את המוח שלכם.

מומלץ לקרוא , לסמן במרקר את המשפטים החשובים המתאימים לכם, ו...צאו לדרך. בהצלחה רבה

אהבתם? שתפו!

אורלי בן נון

סבתא, מחנכת ביסודי לשעבר וכיום יועצת זוגית, אוהבת לקרוא ולפסל בחימר. לתיאום פגישת ייעוץ - 050-3143411

כתיבת תגובה

מה הדירוג שלכם לספר?

סגירת תפריט