Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
נא לא להפריע אני מצייר
סוגה:
הוצאה לאור:
תאריך הוצאה: 2017
מספר עמודים: 161
"נא לא להפריע, אני מצייר״ הוא ספר העוסק בתהליך ובמשמעות התפתחות ציורי הילדים בקבוצת הגיל שבין שנה וחצי עד שש לערך. ההתבוננות בציורים במבט חדש, מלא ענין וסקרנות, התרגשות מחוויית הרגע וקבלה - מעניקות לילד אישור שהוא מובן ואהוב ומגבירות את רצונו ליצירה, לביטוי עצמי ולתקשורת. בשפה שווה לכל נפש הספר חושף בפני הקורא את סוד הסדר הקבוע של התפתחות הציור אצל ילדים, על כל שלביו ומשמעויותיו. הבנת השלבים בהתפתחות המוטורית והרגשית של ציורי הילד ופענוח הקשר והמפגש ביניהן, מעניקים ענין חדש בהתבוננות בציורי ילדכם וכלים להבנת עולמו הרגשי. זהו כלי חשוב לכל הורה שרוצה לגדל ילד המתקשר בביטחון ובפתיחות עם העולם. למרות שמדובר בתהליך ״ילדי״, התבוננות ייחודית זו תורמת גם להבנת עולמו הרגשי של המבוגר, כפי שהוא משתקף בציוריו, ואף פותחת לרגעים צוהר לחוויית ההתבוננות באמנות הציור בכלל. מיכל בוגין פינברג היא תרפיסטית באמנות, בעלת ניסיון רב-שנים. בוגרת לימודי אמנות במדרשת בית ברל וטיפול באמנות באוניברסיטת חיפה, לימודי פסיכותרפיה בגישה פסיכואנליטית - ה.ל.פ.ב.א, הנחיית הורים באוניברסיטת ת״א ולימודי התמקדות בהסמכת המכון הבינלאומי בניו-יורק. היא לימדה תרפיה באמנות בלסלי קולג׳ ובבית ברל. כיום מטפלת בקליניקה פרטית ומנחה מוסמכת של מטפלות באמנות.  

מבטיחה לכם, שאחרי שתקראו את הספר הזה, כבר לא תסתכלו על הקישקושים  והציורים של הילדים שלכם באותה צורה.

הספר עוסק בתהליך של התפתחות ציורי ילדים מגיל שנה וחצי עד שש, ואף מנתח מספר ציורי מבוגרים ומסביר את ההתפתחות הנפשית שלהם.

הספר כתוב בצורה ידידותית,ברורה, מובנית ועיניינית מאוד.

לאחר קריאת הספר תדעו כיצד להתייחס לציורים של  ילדיכם ותלמידיכם. תדעו כיצד לתמוך בהם כדי שיהיו בטוחים בעצמם.

כל שינוי גרפי מבטא שינוי בנפשו של הילד. יש סדר קבוע בכל הארצות, בעל היגיון פסיכולוגי ורגשי. בספר תחשפו לסוד הטמון בהתפתחות זו. כמו כן, תדעו איך להתייחס לציורים, למשל אין לתקן וללמד את הילד איך "נכון" לצייר.

הספר מתמקד במספר עקרונות בטיפול באמנות ומלמד איך ליישם אותם בחיי יום יום. למשל, הציור והשרבוט מאפשרים דרכי ביטוי חופשיות, המעניקות את היכולת לסמוך על עצמך ולבנות זהות עצמית. ציור קווים מסומנים מתחילים ללכת, כמו הילד הנע בסביבתו, הסימן שנשאר מראה שמשהו מהילד מוטבע על האחר ומייצג אותו בחוץ.

הספר מלווה בציורי ילדים, אשר עליהם מודגמים ההבנות.  הציורים הם ציורי ילדים ממקומות שונים בעולם.כמו כן, הספר מתייחס גם למנדלות ולקליגרפיה.

הסופרת היא תרפיסטית באומנות וגם לימדה תרפיה באמנות, היא מתייחסת לכל הצורות לפי סדר התפתחותם, משרבוט לעיגול, לקווים, צלב, משולש ועד לציור דמות. הספר מדבר על איפיונים מיוחדים והוא בשפה ברורה לכל. ההסברים עינייניים ולא ארוכים מידי ונגישים לכל אדם. הספר מציג ציורי חיות, צמחים, ובתים , ישנה התייחסות גם לצבעים, המביעים את עולם הרגשות.

לגבי ציורי מבוגרים, מופיעים בספר תהליכים והסברים  נפשיים שלהם.

בסוף הספר ישנן רעיונות וטיפים ליצירת סביבה מעודדת.

אני רוצה לומר שהתבוננתי כבר במהלך קריאת הספר בציורי הנכד שלי, מה שנראה בעבר כקשקוש קיבל משמעות ותובנות, וההתייחסות שונתה, בגלל ההבנה שבאה איתה.

אני מודה למיכל על ספר שכזה, שמאפשר ללמוד הרבה ובצורה נעימה ונוחה.

אהבתם? שתפו!

אורלי בן נון

סבתא, מחנכת ביסודי לשעבר וכיום יועצת זוגית, אוהבת לקרוא ולפסל בחימר. לתיאום פגישת ייעוץ - 050-3143411

כתיבת תגובה

מה הדירוג שלכם לספר?

סגירת תפריט
דילוג לתוכן