Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
מצד לצד
הוצאה לאור:
תאריך הוצאה: 2019
מספר עמודים: 200
נכנסתי לחדר שלי ולא הפסקתי לחשוב על איך אבא ואמא הפכו לנו את החיים. הייתי מוכרחה לעשות משהו. הוצאתי מהמגירה התחתונה של הארון את המטוטלת, החזקתי את האבן ביד ולקחתי נשימה עמוקה. המטוטלת התחילה לנוע באיטיות ונטתה לכיוון שמאל. עצמתי עיניים. הלב שלי הלם במהירות והפנים התכסו בזיעה. רציתי לשאול את השאלה אבל התאפקתי, כי עדיין קיננה בי תקווה. כשאביה של אריה עוזב את הבית לטובת אישה אחרת, עולמה מתהפך. בזמן שכל אחד מהוריה עסוק בבניית חיים חדשים משלו, היא נאלצת להתבגר במהירות ולדאוג לעצמה ולאחותה הקטנה והמרדנית. על רקע משפחתה המתפוררת, מתמודדת אריה עם שאלות של גילוי עצמי וקבלה, ונסחפת למסע סוער בחיפוש אחר זהות ושייכות, במהלכו תגלה שלאהבה יש יותר מצד אחד. כרמית גלבוע היא סופרת ופרסומאית ותיקה. פרסמה ספר פרוזה למבוגרים "צדו המואר של הצל". כמו כן, ראו אור שני ספריה לבני הנעורים, בסדרת הפנטזיה מדע בדיוני, "ייעודו של דן", הוצאת עם עובד (2012, 2016) "מצד לצד" הוא הרומן השלישי שלה לבני הנעורים. גלבוע עוסקת בימים אלה בכתיבת תסריט לסדרת טלוויזיה.

האושר נמצא בשברירי החיים, באותם רגעים שאנחנו לא צופים שיהיה בהם, ובכל פעם הוא מפתיע אותנו בקיום שלו.

אריה היא נערה בת 15 שלומדת ואוהבת אמנות.
יום בהיר אחד משפחתה של אריה מתפרקת כאשר אביה מודיע לה ולאחותה לירי שהוא התאהב באישה אחרת והוא עומד לעזוב את הבית.
אריה מבולבלת ונסערת, היא לא יודעת מה צופן לה העתיד ואיך אחותה והיא יתנהלו בין שני בתים, איך מתרגלים למצב החדש הזה שנכפה עליה ולרגע נדמה כאילו שהשמיים עומדים ליפול לה על הראש.
אריה מפחדת להתמודד עם המציאות החדשה ואמא שלה מנסה לעודד אותה למרות שהיא בעצמה מבולבלת ופגועה.
אחרי שאבא עוזב את הבית ועובר לחיות עם סנדרה, חברתו החדשה, הבית הופך להיות שקט ועצוב, אמא עובדת קשה ומתמכרת לעבודה כדי לא להתמודד עם מה שקורה בבית, היא עסוקה בעניינים שלה
והבנות טרודות כל אחת בבעיות האישיות שלה בלי יכולת לשתף אף אחד מההורים במה שעובר עליהן.
כל אחת מוצאת את דרך המילוט שלה לעולמה הקטן ואין תחושה של אחווה ומשפחתיות ואריה מרגישה בודדה יותר מתמיד.

הקשיים בחיים שלנו המשיכו להיערם כמו אבנים גדולות שאיש לא מצליח לפנות אותן מהדרך. גם בפעמים הנדירות שאמא חזרה מוקדם יותר והתעניינה במה שקורה איתנו, עדיין הרגשתי די לבד. (עמ' 55)

המצב בבית מדרדר מרגע לרגע, לירי לא מוכנה ללכת לבית של אבא והיא גם מידרדרת בלימודים ואילו אריה משתדלת לא לעשות צרות ולהתמרד אבל השתיקות הרועמות בבית מעיקים על נפשה ואין לה בפני
מי לשפוך את הלב ולספר את כל מה שכואב לה.
אריה עוברת טלטלה רגשית וגם בלבול מיני והיחיד שהיא יכולה לספר לו את כל הסודות הכי כמוסים שלה זה ידיד שלה דולב שמלווה את חייה מגיל עשר.
לאריה יש נשמה רגישה ויצירתית של אמנית, היא רוצה לפרוץ החוצה, לחשוף את צפונות לבה וללכת עד הסוף עם הלב שלה אבל הפחד, הבורות והדיעות הקדומות שהיא עתידה להתמודד מולם, מקבעים אותה
במקום וגורמים לה לא להשתחרר ולצאת לחופשי.

הסופרת כרמית גלבוע מצליחה בצורה רגישה להעביר מסר לכל המתבגרים ששרויים בבלבול מיני ומפחדים לחשוף את עצמם בפני הוריהם או החברה פן יתקבלו ברתיעה ודחיה.
דמותה של אריה היתה מעוררת השראה ובמהלך העלילה היא הפכה ממתבגרת הססנית ומבולבלת לאישה צעירה ואמיצה שיוצאת למסע לגילוי עצמי שמחזק אותה ואת האנשים שנמצאים סביבה.
זהו ספר על קבלת השונה, פריצת דרך בחיים ולקום מחוזקים אחרי הנפילה.

קריאה מהנה.

אהבתם? שתפו!

חגית בן-חור

חגית בן חור, בלוגרית ספרים, חיה בסרט ומכורה לסדרות טלוויזיה.

כתיבת תגובה

מה הדירוג שלכם לספר?

סגירת תפריט
דילוג לתוכן