Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
smash cut
קטגוריה:
סוגה:
מוציא לאור:
שנת הוצאה: 2012
מס' עמודים: 400
מעבר חד / בראון סנדרה פול וילר, איש עסקים חשוב באטלנטה, נורה למוות במהלך שוד מזוין, ונראה כי הוא פשוט היה במקום הלא נכון בזמן הלא נכון. אך חברתו ג'ולי ראטלדג' סבורה אחרת ויוצאת להוכיח את טענתה כי מדובר ברצח, שעליו ניצח אחיינו של המנוח, קרייטון וילר. פרקליט ההגנה המהולל, דרק מיטשל, נשכר לייצגו, ועד מהרה הוא מבין שהלקוח שלו אכן מושחת — קרייטון לא סתם נהנה מסרטים, אלא גם משחזר אותם, והוא ליהק את ג'ולי ואת דרק, בניגוד לרצונם, לתפקידי גיבורי המשנה. מעבר חד מאופיין בסימני ההיכר של מותחן קלאסי: פיתולים מפתיעים ועוצרי נשימה ועלילה תוססת. סנדרה בראון, שרבים מספריה הגיעו לראש רשימת רבי־המכר של "ניו יורק טיימס", מתגוררת עם בעלה בארלינגטון, טקסס. איגוד כותבי המותחנים הבינלאומי הכתיר אותה ב־2008 בתואר "אמנית מותחנים". "מותחן רומנטי משובח עם מעברים חדים רבים, המובילים לסיום מטורף ונהדר." פבלישרס ויקלי "בראון מציגה לקורא הפתעות וריגושים רבים בספר נהדר שלא תוכלו להניח מידיכם." בוקליסט

מכירים את הביטוי חי בסרט? בדרך כלל מתכוונים למישהו שתופס את המציאות בצורה שונה, לטוב ולרע, ממה שהיא באמת.

בספר שלנו אחת הדמויות לא רק חיה בסרט, אלא גם מביימת ומשחקת, יוצרת את הרקע והתפאורה ומתעתעת בכולם.  

פול וילר איש עסקים חשוב ומבוגר נרצח במהלך שוד במעלית של בית מלון כאשר לצידו חברתו הצעירה ממנו בכמה שנים, ג'ולי ראטלדג'. כולם נוטים לחשוב שזה פשוט ביש מזל, ושזה יכל להיות כל אחד אחר, אך ג'ולי חושבת אחרת. היא מאמינה שהרוצח הוא לא פחות ולא יותר האחיין של פול, קרייטון וילר, מי שעתיד לרשת את כל כספו.

ג'ולי יוצאת למסע כדי להוכיח שקרייטון הוא הרוצח ובמקביל נשכר עורך הדין הבכיר, דרק מיטשל, לייצג את קרייטון. ג'ולי מנסה למנוע מדרק לייצג את קרייטון ודרק בפגישותיו עם קרייטון מגלה שקרייטון חוצפן, יהיר, ו…. חי בסרט.

קרייטון, בחור נאה ,עשיר ובטלן, הוא אנציקלופדיה מהלכת של סרטים. בעיקר סרטי אימה של היצ'קוק. הוא לא רק נהנה מצפיה בסרטים אלא גם משחזר אותם והפעם לתפקיד שחקני המשנה הוא ליהק את ג'ולי ודרק.

למשטרה אין קצה חוט לגבי זהות הרוצח, אך ג'ולי בטוחה שהיא יודעת את התשובה והיא גם מצליחה למנוע מעורך הדין, דרק מיטשל לייצג את קרייטון ומכאן הם מוצאים את עצמם לוקחים חלק בסצינות אימה שלקוחות מסרטים, רק שכאן אלו החיים האמיתיים ולא סרט. קרייטון רוצה להראות להם כמה הוא חכם ומתוחכם, גורם להם לצאת מאיזון  ולא משאיר עקבות והוכחות או קצוות פתוחים…..

אך דווקא הסצינות שהוא משחזר, הן אלו שנותנות את הרמזים ומתוות את הדרך לפתרון.

במהלך הספר נוצר קשר אישי בין דרק וג'ולי שגם בו יש עליות ומורדות.

"אתה יודע מה זה מעבר חד בקולנוע?" 

"מעבר… לא, אני לא יודע. מה זה?"

"זאת עריכה מקוטעת. קאט, ועוברים באמצע סצנה לסצנה שונה לגמרי. משתמשים בזה כדי לזעזע את הקהל. יעיל מאוד….." (עמ' 225)

אהבתי את העלילה הלא צפויה של הספר, את המעברים החדים בין הסצינות ואת ההפתעה הלא צפויה לקראת סוף הספר. 

אורנה שפי

אורנה, אוהבת ספרים ובישולים ומערבבת הכל יחד עם שירים טובים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
דילוג לתוכן