מכירים את הביטוי חי בסרט? בדרך כלל מתכוונים למישהו שתופס את המציאות בצורה שונה, לטוב ולרע, ממה שהיא באמת.
בספר שלנו אחת הדמויות לא רק חיה בסרט, אלא גם מביימת ומשחקת, יוצרת את הרקע והתפאורה ומתעתעת בכולם.
פול וילר איש עסקים חשוב ומבוגר נרצח במהלך שוד במעלית של בית מלון כאשר לצידו חברתו הצעירה ממנו בכמה שנים, ג'ולי ראטלדג'. כולם נוטים לחשוב שזה פשוט ביש מזל, ושזה יכל להיות כל אחד אחר, אך ג'ולי חושבת אחרת. היא מאמינה שהרוצח הוא לא פחות ולא יותר האחיין של פול, קרייטון וילר, מי שעתיד לרשת את כל כספו.
ג'ולי יוצאת למסע כדי להוכיח שקרייטון הוא הרוצח ובמקביל נשכר עורך הדין הבכיר, דרק מיטשל, לייצג את קרייטון. ג'ולי מנסה למנוע מדרק לייצג את קרייטון ודרק בפגישותיו עם קרייטון מגלה שקרייטון חוצפן, יהיר, ו…. חי בסרט.
קרייטון, בחור נאה ,עשיר ובטלן, הוא אנציקלופדיה מהלכת של סרטים. בעיקר סרטי אימה של היצ'קוק. הוא לא רק נהנה מצפיה בסרטים אלא גם משחזר אותם והפעם לתפקיד שחקני המשנה הוא ליהק את ג'ולי ודרק.
למשטרה אין קצה חוט לגבי זהות הרוצח, אך ג'ולי בטוחה שהיא יודעת את התשובה והיא גם מצליחה למנוע מעורך הדין, דרק מיטשל לייצג את קרייטון ומכאן הם מוצאים את עצמם לוקחים חלק בסצינות אימה שלקוחות מסרטים, רק שכאן אלו החיים האמיתיים ולא סרט. קרייטון רוצה להראות להם כמה הוא חכם ומתוחכם, גורם להם לצאת מאיזון ולא משאיר עקבות והוכחות או קצוות פתוחים…..
אך דווקא הסצינות שהוא משחזר, הן אלו שנותנות את הרמזים ומתוות את הדרך לפתרון.
במהלך הספר נוצר קשר אישי בין דרק וג'ולי שגם בו יש עליות ומורדות.
"אתה יודע מה זה מעבר חד בקולנוע?"
"מעבר… לא, אני לא יודע. מה זה?"
"זאת עריכה מקוטעת. קאט, ועוברים באמצע סצנה לסצנה שונה לגמרי. משתמשים בזה כדי לזעזע את הקהל. יעיל מאוד….." (עמ' 225)
אהבתי את העלילה הלא צפויה של הספר, את המעברים החדים בין הסצינות ואת ההפתעה הלא צפויה לקראת סוף הספר.