Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
מי הרס את הקרקס
תגית:
סופר/ת:
סוגה:
מוציא לאור:
שנת הוצאה: 2021
מס' עמודים: 32
לְעוֹמֶר יֵשׁ אֹהֶל קִרְקָס בַּחֶדֶר, עִם לֻלְיָנִים וְלֵצָנִים וְהַכֹּל, וְהוּא לֹא מַרְשֶׁה לְאַף אֶחָד לְשַׂחֵק בַּקִּרְקָס שֶׁלּוֹ — בִּמְיֻחָד לֹא לְגַיְא, אָחִיו הַקָּטָן הַשּׁוֹבָב. אֲבָל גַּיְא רוֹצֶה כָּל כָּךְ, וְעוֹמֶר הָלַךְ לַחֲבֵרָה, וּמְשַׁעֲמֵם לוֹ לְבַד, וְ... אוֹי וַאֲבוֹי! מָה קָרָה לַקִּרְקָס? וּמָה יִקְרֶה כְּשֶׁעוֹמֶר יַחְזֹר הַבַּיְתָה? מִי הָרַס אֶת הַקִּרְקָס, מֵאֵת הַסּוֹפֶרֶת נוֹיָה שַׂגִּיב וְהַמְּאַיֵּר שַׁחַר קוֹבֶּר (יוֹצְרֵי בֹּקֶר טוֹב עוֹלָם, שֶׁתֻּרְגַּם לְרוּסִית וְלִסְפָרַדִּית), הוּא סִפּוּר עַל קִלְקוּל, עַל תִּקּוּן, וְעַל רְגָעִים כָּאֵלֶּה וַאֲחֵרִים בֵּין שְׁנֵי אַחִים אוֹהֲבִים. נוֹיָה שַׂגִּיב הִיא מַרְצָה לְמִקְרָא, יוֹצֶרֶת סִדְרַת הַתָּנָ"ךְ בְּקוֹמִיקְס, מַדְרִיכַת טִיּוּלִים וְאִמָּא שֶׁל עוֹמֶר וְגַיְא. שַׁחַר קוֹבֶּר הוּא מְאַיֵּר בֵּינְלְאֻמִּי וּמַרְצֶה לְאִיּוּר, וְאַבָּא שֶׁל יוּבַל וְיוֹנָתָן.

לעומר יש בחדר קרקס גדול שאותו הוא בנה לפי הדמיון שלו. בקרקס שלו יש לוליינית שצועדת על חבל, קוסם, אוהל פסים גדול וגם ליצן שזורק כדורים באוויר. כל יום עומר בונה ומפתח את הקרקס שלו עוד קצת. הוא משחק לבד ולא מרשה לאף אחד להתקרב. בעיקר לא לגיא, אחיו הקטן, כי הוא מפחד שגיא יהרוס לו את מה שבנה בעמל רב.

גיא בלית ברירה משחק לבד בכדור שפוגע בטעות בקרקס של אחיו הגדול שנהרס. עומר, כמובן, כועס מאוד ונעצב וגיא שנבהל מתגובתו של אחיו גם בוכה ומסתתר. לבסוף, הוא מחליט להוכיח לעומר שהוא יודע גם לתקן ולא רק להרוס. הוא מתחיל לסדר את הבלגן ולתקן את הצעצועים שנשברו, במהרה עומר מצטרף אליו וביחד הם מחדשים את הקרקס, משלימים ולומדים לשחק ביחד ולשתף פעולה.

דעתי על הספר:

את הספר הנפלא "מי הרס את הקרקס" קיבלה ביתי הגדולה מהגן במסגרת פרויקט ספריית פיג'מה. זהו ספר עם 2 מסרים חינוכיים חשובים. הראשון, שכל דבר ניתן לתקן ולסדר ולא חייב ישר לקנות חדש במקום. המסר השני והחשוב בעיניי הוא ששני אחים יכולים לשתף פעולה ביחד וזה גם מה שהדגשתי לבתי בעת הקריאה.

במהלך הסגרים בנותיי היו הרבה ביחד ולא פעם הגדולה העדיפה לשחק לבד וטענה שהקטנה מפריעה לה. גם היו מקרים שהקטנה לקחה לה צעצוע ובטעות שברה אותו. לכן בתי הזדהתה מאוד עם עומר והעצב שלו. בתום הקריאה היא הבינה שמי ששובר יכול גם לתקן ושהיא יכולה לשחק עם אחותה הקטנה.

כמו כן, הספר עוסק בקונפליקט, ריב בין אחים ובאופן בו הם מתמודדים איתו. הדרך לפתרון הבעיה, כאמור, חשובה לא פחות מהפתרון עצמו. לא תמיד עוזר לנו ללכת הצידה ולבכות אלא לדבר ולשתף פעולה זה עם זה. מודה שלבכורה הקונספט הזה חדשני, שלא נאמר מהפכני, אבל כולי תקווה שלאט לאט היא תפנים את זה ובפעם הבאה שאחותה הקטנה תפיל לה את המגדל שהיא בנתה הן יבנו אותו בחזרה ביחד.

ביו רחל

תולעת ספרים ואמא לשתי בנות שמעבירה להן את אהבתה לקריאה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
דילוג לתוכן