Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
מיינדפולנס להיות כאן ועכשיו
סופר/ת:
סוגה:
מוציא לאור:
שנת הוצאה: 2017
מס' עמודים: 347
מיינדפולנס נועד לסייע לנו ביצירת מרחב התבוננות בהווה ובתודעה, מרגע לרגע, באופן מכוון ובלתי שיפוטי. מחקרים מדעיים רבים מוכיחים את יעילותו. ועם זאת, מיינדפולנס אינו מציע פתרון קסם, אלא מסע תודעתי לנופים יפים וקשים גם יחד. במהלכו מתברר לנו עד כמה ההווה חומק מאיתנו במחשבות על העבר וציפיות לעתיד. ההתבוננות הזו בנתיבי חיינו המוכרים מולידה הבזקים של חופש, פתיחות, יציבות ושחרור מהרגלים מכאיבים. "מיינדפולנס – להיות כאן ועכשיו" הינו ספר מקיף, שתחילתו בשורשים הבודהיסטיים של התרגול והמשכו במיפוי שלל יישומיו בהווה, בהם חקר המוח, חינוך קשוב ושיפור יחסים עם הזולת. הספר מיועד למתחילים ולמבקשים להעמיק. הוא מכיל ידע תיאורטי לצד 
שלל תרגילים פשוטים וייחודיים שניתן לתרגל בבית. מתי ליבליך ועמיתיה, כולם מורים ומתרגלים, משתפים במסעם האישי והמקצועי ומשלבים רגש ואינטלקט בפרקי ספר, שנועד לגרום לנו להתבונן בתודעה הרועשת שלנו בלי פחד וללא שיפוט. לילה קמחי, על חמלה עצמית; גליה תנאי, על מצבי חרדה ודיכאון; ריקרדו טרש, על חקר המוח; רוני ברגר, על ילדים וחינוך; דוד  (שנטם) זהר, על יחסים בינאישיים; ויקיר קריצ'מן, על הרבדים העמוקים של הנפש.

מבוקש מקום שקט עליו תונח הנפש. לכמה רגעים בלבד. מבוקש מקום שישמש מדרך לכף הרגל.לכמה רגעים בלבד.

לפני מספר שנים הרגשתי שאני חייבת למצוא משהו שירגיע אותי, מירוץ החיים גרם לי להרבה מתח נפשי והתקפי חרדה ומכוון שלא רציתי לחזור לשיעורי היוגה, חיפשתי ספר שאולי יתן לי את הפתרונות להם אני זקוקה.
בחנות הספרים נתקלתי בספר הזה והחלטתי לבדוק מה יש שם שיכול לשנות את חיי ולגרום להם להיות שלווים יותר.

המיינדפולנס (קשיבות) מגיע במקור מהמסורת הבודהיסטית העוסקת באפשרות האנושית להשתחרר מסבל מהתניות ומתפיסות שגויות להיות אדם מיטיב בעולם.
מיינדפולנס הוא המודעות העולה מהבאת קשב להווה מרגע לרגע באופן מכוון ובלתי שיפוטי.
בספר ישנם תרגילים כיצד ניתן להגיע לקשב בעזרת נשימות טבעיות ומבלי לנסות ולהלחם במחשבות הטורדניות שלנו אלא לתת להן מקום.
תרגול הקשיבות פותח אצלנו את כל החושים, הטעם, הריח, המגע והראייה.
התרגול מלמד אותנו להיות פחות שיפוטיים כלפי עצמנו ולא להדחיק את הרגשות השליליים שמלווים אותנו אלא להתמודד מולם באומץ ולהרשות לתחושות הקשות להיות שם.
התרגיל לא מנסה לגרום לנו לשנות או להפטר מתחושה רעה אלא להתמקד בה ולקבל אותה כפי שהיא.

המיינדפולנס פותח את התודעה ואת העובדה הפשוטה שלא הכל באשמתנו ולא הכל בשליטתנו, פתאום יש יותר בהירות מחשבתית ומודעות רגשית.
במיינדפולנס יש את גישת הקבלה שמשתמשת בתחושת התבוננות פנימית לתוך עצמנו וקבלה של עצמנו כפי שאנחנו.
כשאנחנו סובלים, אנו מנסים להדוף את הסבל כדי לא לפגוש אותו ואילו במיינדפולנס אנחנו קודם כל מכירים בסבל ובמקום להמנע ממנו אנו חוקרים אותו ואת הסיבות לקיומו.
התרגול במיינדפולנס מלמד אותנו לקבל שינויים שגורמים לנו לסבל ולקבל את החלק הלא נעים בחוויה במקום להיאחז בכוח בתחושה שגורמת לנו להרגיש נעים.
הספר מדבר על שחרור משליטה, חמלה עצמית, לא לפחד מהפחד, תפיסת העצמי ואיך אני רואה את עצמי כאיניבידואל, טיפול בחרדה ובדיכאון, הכרת תודה ונתינה לאחרים.

אני מודה שהייתי מאד סקפטית לגבי הספר הזה כי מה לי ולתרבות הבודהיזם? יש דברים שהתחברתי אליהם במהלך הקריאה ואף לקחתי לעצמי ויש דברים שהרגשתי שהם פחות מדברים אלי.
אני חושבת שמיינדפולנס זה משהו שצריך לתרגל עם מורה מוסמך ומאד קשה להגיע להבנות ושינויים כשקוראים את כל זה בספר, זה משהו שצריך ליישם מעשית ופחות תיאורטית.
עדיין, הרגשתי שלמדתי דברים חדשים וקיבלתי פרספקטיבה שונה לגבי מצבים שונים בחיים ודרכי התמודדות שונים ממה שהורגלתי עד כה.

קריאה מהנה.

חגית בן-חור

חגית בן חור, בלוגרית ספרים, חיה בסרט ומכורה לסדרות טלוויזיה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
דילוג לתוכן