Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
מארב לילי
הוצאה לאור:
תאריך הוצאה: 2019
מספר עמודים: 366
ספר שני בסדרת אריקה פוסטר, המשך לספר הראשון בסדרה "הנערה בקרח". כשהמארב הלילי מתחיל, המוות הוא רק עניין של זמן... בעיצומו של ליל קיץ מהביל, נקראת מפקחת הבילוש אריקה פוסטר לזירת רצח. הקורבן הוא רופא שנחנק למוות במיטתו. פרקי ידיו קשורים ועיניו יוצאות מחוריהן תחת שקית ניילון שקופה המהודקת לראשו. כמה ימים לאחר מכן נמצא קורבן נוסף, בנסיבות זהות. ככל שהצוות של אריקה מעמיק לחקור, הולך ומתברר שאדם אחד סדרתי ומחושב עוקב אחר הקורבנות ואורב לרגע הנכון כדי להכות. כל הקורבנות הם גברים פנויים שמקפידים על פרטיותם. מדוע עברם אפוף סודיות? מה קושר אותם למי שעומד מאחורי מעשי הרצח? כשגל החום מציף את לונדון, אריקה תעשה הכול כדי לעצור את מארבי הלילה בטרם יעלה מניין הגופות, גם אם הדבר כרוך בסיכון מקום עבודתה. אבל העיניים צופות לא רק בקורבנות הרצח. גם חייה של אריקה עלולים להיות בסכנה. סופר רב-המכר העולמי שעומד מאחורי "הנערה בקרח", חוזר עם "מארב לילי", מותחן עוצר נשימה ומחשמל. היכונו להתמכר לרוברט ברינדזה. רוברט ברינדזה יליד בריטניה, מתגורר כיום בסלובקיה עם בן זוגו. נחשב לאחד מסופרי המתח רבי-המכר העולמיים בארצות הברית ובאירופה.

ספרי שמע הם כייף גדול בזמנים שאיני יכולה להחזיק ספר ביד, אני מבלה זמן רב בנהיגה בפקקים ולכן מצאתי את ספרי האודיו מושלמים עבורי. לאחרונה חזרתי לשמוע ספרים באפליקציה המעולה של iCast ונהניתי מכל רגע להאזין לספר בהקראתה של נועה לפידות. בלי לשים לב הפכתי מכורה להאזנה והפכתי אותה לחלק קבוע משגרת היום שלי.

את הספר הראשון בסדרת אריקה פוסטר הנערה בקרח קראתי ואהבתי. העניין הוא שלספרים של רוברט ברינדזה לוקח זמן לשאוב אותי. לנערה בקרח זה לקח כשליש מן הספר ולמארב לילי זה לקח אפילו יותר. חזרתי לקרוא את סקירתי על הנערה בקרח והבנתי שזה כנראה נעוץ בדפוס הכתיבה. בדיוק כמו בספרו הקודם גם כאן יש תיאורי נוף וסביבה מרובים: כדורי העץ המקשטים את השולחן, הבתים בלונדון, החום הכבד ועוד. כל אלה הסיחו את דעתי מעלילת הספר. יחד עם זאת, מדובר בסופר מצוין, ואם מנקים את התיאורים הללו, אנחנו נשארים עם עלילה מותחת ודמויות עגולות שקל לאהוב או לשנוא. עצם העובדה שזכרתי את כל שמותיהם ואופיים של הדמויות מהספר הקודם, הראשיות והמשניות, מעידה על כך שהם נצרבו בתודעתי – בדיוק כמו שספר טוב צריך לעשות.

האם הברק מכה באותו מקום פעמיים?
אריקה פוסטר האחת והיחידה והשנויה במחלוקת, רודפת הפעם אחרי רוצח סדרתי חדש. דמות לבושה שחורים נכנסת לבית הנרצח, רופא משפחה פרוד בן 46, מסממת אותו וחונקת אותו למוות באמצעות שקית מיוחדת. אריקה והצוות שלה מקבלים את תיק החקירה לידיהם. כשנרצח קורבן נוסף בדיוק באותה הדרך מתחיל להיות ברור שמדובר ברוצח סדרתי. זהות הקורבנות הנוספים מוגדרת כספוילר ולכן אשאיר לכם לגלות את זהותם תוך כדי קריאה. רק אודה שזהותו של אחד הקורבנות השאירה אותי מופתעת והמומה.

במקביל אנחנו מקבלים הצצה להתכתבות יומיומית בין "דוכס" ו"ינשוף לילה" דרך הצ'אט רום. די ברור שהם קשורים למעשי הרצח – אך לא ברור איך. בניגוד לנערה בקרח בו זהותו של הרוצח נחשפת בסוף הספר, הפעם בחר רוברט לחשוף את זהותו כבר במהלך הספר. בתחילה הבחירה הזו נראתה לי תמוהה, אולם בהמשך גיליתי שהמרדף אחרי הרוצח וזהות הקורבנות החדשים שלו מותחת וסוחפת אותי לא פחות.

גם הפעם הפוליטיקה המשטרתית תופסת מקום נכבד בספר. אריקה מתנהלת לפי החושים שלה ומרבה לעבור על החוקים, ובדרך מעצבנת לא מעט אנשים. אריקה מתמודדת לתפקיד מפקח/ת בילוש ראשי/ת ואתה מתמודד גם ספארקס - היריב הידוע שלה מהספר הקודם, מה שיוצר מתיחות נוספת ביניהם, ומחלוקות חדשות עם המפקד שלה מארש. גם הפעם מצטרפים אליה קריין, מוס ופטרסון – אותם זכרתי ואהבתי בספר הקודם. עלילת הרצח במארב לילי עומדת בפני עצמה ומסתיימת בסוף סגור, ולכן ניתן לקרוא את הספר ללא קשר לספר הקודם בסדרה. אני ממליצה לקרוא גם את הנערה בקרח בכדי לקבל תמונה מלאה על חייה של אריקה ועל הקולגות שלה.

פסק הדין:
רוברט ברינדזה הוא לא עוד סופר מתח, הוא משלב בספריו גם ביקורת חברתית נוקבת וחוש הומור עוקצני. בספר הקודם זו הייתה ביקורת על התנהלות הממשל ויחסיו עם המשטרה. במארב לילי חיצי הביקורת הופנו אל היחס הלא שוויוני והלא הוגן כלפי נשים, והאלימות הגברית כלפיהן. אני כל כך אוהבת את האמירות החברתיות של רוברט, שאני מוכנה לסלוח לו על כל תיאור נוף מיותר. אריקה כרגיל כבשה את ליבי וגם הקולגות שלה, במיוחד השוטר פטרסון. מחכה לספר השלישי בסדרה.

אהבתם? שתפו!

נועה הולצר

אמא עסוקה לזואי הפעוטה, שמצליחה לגנוב קצת זמן קריאה בין 'הופ' ו'לולי'.

כתיבת תגובה

מה הדירוג שלכם לספר?

סגירת תפריט
דילוג לתוכן