Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages
לחזק כנפיים ולעוף
סופר/ת:
סוגה:
הוצאה לאור:
תאריך הוצאה: 2020
מספר עמודים: 237
"לחזק כנפיים ולעוף" מאת עליזה לסרי, בהוצאת ספרי ניב, מציג סיפורי מקרה של תלמידים בעלי קשיים מתחומים שונים, לכל מקרה מותאם סוג טיפול ואסטרטגיה מתאימה. הוא נועד לעורר הורים, מורים ומטפלים לחשוב על תלמידיהם, על אלה המתוסכלים והקרובים לייאוש שאינם מצליחים בכיתה. הספר מביא סיפורי מקרה מרגשים ובהם סיפורו של תלמיד PDD בעל לקויות חמורות בתחום השפה, בקריאה ובכישורי חיים בחברה, שהתקשה בחיבור מילים לכדי משפט, ואף בהבנת קודים חברתיים ובתקשורת עם הסובבים אותו, הצליח לאחר טיפול מאתגר וממושך לרכוש חברים ולצלוח את מבחני הבגרות בלשון. הצלחתו הייתה מעל למצופה. בניתוח המקרים הנידונים בספר מוצעות כמה וכמה דרכים לנטיעת תקווה ולהדיפת הייאוש, עידוד וזימון הצלחות, לחיזוק הביטחון העצמי של הילד והאמונה ביכולותיו תוך כדי התקדמות בחומר הלימודים וטיפוח מוטיבציה לגילוי היכולת הצפונה בכל ילד וילד ולשאיפה "לחזק כנפיים ולעוף". הקורא יוכל למצוא את הטיפול השיטתי המותאם לקשיים, על כן מורה, הורה ואחרים יוכלו לשאוב רעיונות ולהיעזר בהם. עליזה לסרי היא מורה בעלת ותק של יותר מ- 50 שנה בתחום החינוך המיוחד, בעלת תואר שני בחינוך, הממשיכה לעבוד בהוראה מתקנת, בהקניית אסטרטגיות למידה ובאבחון לקויות למידה. עליזה היא בעלת ראייה מיוחדת, מבורכת בלב חם ומלא אהבה "לעשות הכול למען התלמידים". דרכה השיטתית הבלתי מתפשרת הביאה אותה להישגים ולהצלחות בתחום החינוך המיוחד. בספר זה נבחרו מקרים ספורים מתוך יריעה רחבה מאוד שעימם התמודדה והגיעה להישגים מדהימים בזכות דבקותה במטרה ובזכות אופייה המיוחד. "לחזק כנפיים ולעוף" הוא ספרה הראשון

כהורים, מורים או מטפלים, פעמים רבות אנו רוצים לעזור לילד המתקשה שאצלנו, ולא משנה מה הקשר שלנו אליו, קשה לנו לראות את הקושי, ואנחנו נרצה לחלץ את התלמיד מרגע השבר שלו. בספר הזה, נוכל למצוא מידע תיאורטי וכלים מעשיים וגם סיפורי מקרה שיוכלו לעזור לנו, אנשי המקצוע, לעזור לילדים איתם אנו נפגשים.

הספר שמדבר על נושאים רבים וכתוב בצורה של עבודת מחקר. אם הפרק הוא יותר סטטיסטי נמצא גם מידע על אוכלוסיית המחקר, ואם לא, הוא יהיה בנוי בצורה של מחקר עיוני. החומר מעניין וכתוב בצורה בהירה וברורה, לפעמים הרגשתי שהיו חזרות בספר, אבל בד"כ זה היה לשם חידוד הנושא. כשקראתי בספר הרגשתי שהוא הרבה יותר עיוני ממעשי, וגם החלק המעשי היה יותר רעיוני. כשהובאו סיפורי מקרה, הם היו גולמיים ביותר, ואני, שרציתי ללמוד מהם, הרגשתי שהיה חסר לי מידע, ולא קיבלתי מספיק חומר בשביל הלמידה. לסרי מלאה בידע, אך לפעמים מתוך הרצון להביא הכול, קשה להבין מה קשור למה, ולא מקבלים חומר מקיף מספיק על אחד הנושאים.

אחד הדברים שמלמדים אותנו בתחומי המחקר, הוא שמאמרים, כדי להיות רלוונטיים, צריכים להיות בד"כ מ-10 השנים האחרונות, אלא אם מדובר בתחום היסטורי, ואז המאמר כמעט תמיד יהיה רלוונטי. אך כשעוסקים בנושאי חינוך, המאמרים צריכים להיות רלוונטיים בהתאם לחילוף הדורות והתלמידים בבתי הספר, בייחוד שכיום תוכניות הלימוד מתחלפות במהירות. הרלוונטיות הזו, הייתה חסרה לי מאוד במחקרים ובמאמרים שהובאו בספר, והרגשתי שיש דברים שהיום כבר לא לגמרי נכונים. אם אגיד שלא למדתי מהספר הזה, זה יהיה שקר, אך הרגשתי שעם כמה שינויים קטנים וחשובים הייתי מצליחה ללמוד יותר.

שורה תחתונה: לפעמים קשה להעביר ידע רב כל-כך לספר.

אהבתם? שתפו!

רעות אסתר פנקוס

לומדת חינוך, עובדת בסטימצקי ומכורה לריח של ספרים וגם לקריאה בהם.

כתיבת תגובה

מה הדירוג שלכם לספר?

סגירת תפריט
דילוג לתוכן