אחוות נשים היא דבר עוצמתי. היא הורגת. בעיקר נשים.
קלי ובראט הן שתי אחיות שלא יכלו להיות שונות זו מזו יותר ממה שהן.
קלי תמיד הייתה האחות המצטיינת, זאת שלמדה פסנתר, התנדבה בקהילה ואף קיבלה מלגה כדי ללמוד רפואה באפריקה.
ואילו בראט הייתה האחות המרדנית, זאת שמעדיפה לא להיכנס לשיעורים בבית הספר ולעשן גראס, אכלנית כפייתית, מקועקעת ולסבית מוצהרת.
בעיני אמן של השתיים, קלי הייתה האחות המועדפת והיא מצידה השתדלה להיות הבת הטובה והצייתנית אבל כשהאם הלכה לעולמה כשקלי הייתה רק בת 19, היא החליטה לאבד כל רסן כאשר השליטה של האם ירדה מהגב שלה והדבר הראשון שעשתה כדי להסיר את הכבלים שקשרו אותה כל השנים היה להיכנס להריון מגבר אפריקאי שמבוגר ממנה בשנים רבות.
ברגע אחד כל הלימודים, החלומות והשאיפות, נעלמו כלא היו וקלי הפכה להיות אם חד הורית ללילה.
בראט מרגישה קרובה לקלי שתמיד הייתה מגוננת כלפיה אבל יש בה גם קנאה סמויה כלפיה כי היא תמיד הייתה הבת המועדפת, זאת שקונים לה, מצפים ממנה, והיא תמיד נראית טוב בכל מצב ולא נלחמת במשקל עודף.
כעבור מספר שנים, בראט בת ה 27 נחשבת לאושיית ראליטי לאחר שהופיעה בתוכנית טלוויזיה מצליחה בשם "שאפתניות" וזכתה במקום הראשון.
ניתן גם להאזין לביקורת שמע על הספר
כאשר העונה הרביעית של התוכנית עומדת בפתח, בראט ממשיכה להשתתף בה כשהיא מנפנפת בעצם היותה מורה ליוגה שעומדת לפתוח סטודיו חדש במונטוק ואליה מצטרפת סטפני הסופרת המצליחה שכותבת ספר על טראומה קשה שעברה ומנסה לעזור להרבה נשים למצוא את הקול שלהן, ג'ן הרוחנית שמנהלת בר מיצים ומסעדה מצליחה והפכה לגורו בעולם הטבעונות, לורן הרווקה הנצחית והעשירה שמנהלת אפליקציית דייטים פופולרית וברגע האחרון מצטרפות אליהן גם קלי כאם יחידנית שנאבקת לפרנס את בתה ולבנות לעצמה מוניטין ולילה כמתבגרת בת 12 עם ראש של אישה בת 25.
התוכנית אמורה להיות פמיניסטית ולדבר על נשים עצמאיות ומצליחות שתומכות זו בזו ולא זקוקות לגבר בחיים שלהן אבל במבחן המציאות נחשפים גם תככים, קנאה בין הנשים, תחרותיות ובוגדנות כי כל אחת מהן היא דיווה שרוצה להיות הכוכבת של התוכנית (מה שרק עושה טוב להפקה לשם העלאת הרייטינג) וגם כל אחת מסתירה מהשנייה סודות מהעבר ומההווה וכשאחת הנשים המרכזיות בתוכנית נרצחת, הבועה של כולן מתפוצצת להן בפרצוף ועכשיו הן צריכות להתאחד כדי לחפות אחת על השנייה ולהסתיר את המניעים הנסתרים שלהן.
הפרקים נעים בין נקודת מבטה של סטפני ונקודת מבטה של בראט, שתיהן מהוות דמויות מרכזיות בעלילה שחושפת את מערכת היחסים המורכבת והטעונה בין שתיהן.
כל אחת מהן נושאת על גבה משקע אחר מהילדות שגורם לה בבגרותה לעשות הכל כדי להוכיח את עצמה כלפי העולם.
הקו הדק בין מציאות לדמיון מטשטש ומסתבר שדווקא מה שקורה מאחורי הקלעים של התוכנית יותר מעניין ממה שקורה מול המצלמה.
לנשים בעלילה יש הכל וגם לא כלום, מלבד הרבה ריקנות וחוסר סיפוק.
לא הרגשתי חיבור לאף אחת מהדמויות בעלילה, כתיבתה של ג'סיקה נול הייתה לרגעים אינטימית ולרגעים מלאה בברברת שלא הצלחתי ממש להתחבר אליה, מה שכן, היא נותנת לנו הצצה לעולם הווירטואלי של תוכניות הריאליטי ולעולמם של היפים והמפורסמים שלמראית עין חייהם מושלמים אבל בעצם הכל מלא בצביעות וזיוף ומבחינתם בשביל קצת פרסום ותהילה – כל האמצעים כשרים.
כמו בספרה הקודם של נול: "הנערה הכי בת-מזל בעולם" גם כאן יש לנו סיפור דרמה אפל ומתעתע שחושף עם כל פרק סודות ושקרים אודות דמויות העלילה והסוף נותר מתעתע ומפתיע.
קריאה מהנה.