Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
גאולה
סוגה:
מוציא לאור:
ספר:
שנת הוצאה: 2021
מס' עמודים: 477
איש הזיכרון איימוס דקר #5 כל העקבות בתיק הובילו אל מריל הוקינס. העדויות הנסיבתיות והראיות הספיקו כדי לשכנע את בית המשפט שהוא הרוצח והוא הורשע. פשוט וקל. קל מדי. אבל זה היה התיק ראשון של איימוס דקר, בלש מתחיל, צעיר וחסר ניסיון, והוקינס נשלח לכלא לכל ימי חייו. השנים חלפו. הוקינס הקשיש שוחרר מבית הסוהר כשהוא חולה סופני וחסר כול, ועכשיו יש לו רק בקשה אחת - שאיימוס דקר, מי שהרס את חייו, יטהר את שמו. דקר מתלבט, והממונים עליו מנסים לשכנע אותו לרדת מכל העניין. אבל כשהוקינס נמצא מת ובראשו קליע, דקר מבין שיש מי שנבהל מפתיחת תיק הרצח מחדש, ומחליט לקחת על עצמו את החקירה. דקר הוותיק והמנוסה חושב שראה כבר הכול, ולמרות זאת הוא מופתע מנחישותו של הרוצח האמיתי להסיר מדרכו כל מי שמתקרב לחקירה. כששוטרת נרצחת, ועדים נעלמים, נחישותו של דקר לחשוף את האמת רק הולכת וגוברת. וכשהיא מתגלה, הוא מבין כמה חמורה הייתה הטעות שעשה לפני שנים. זהו עוד מותחן מרתק בכיכובו של הבלש איימוס דקר, המכונה “איש הזיכרון“, שמביא את כתיבתו של דיוויד באלדאצ‘י לשיאים חדשים, ומותיר את הקורא חסר נשימה עד העמוד האחרון. רבי־מכר נוספים מאת דיוויד באלדאצ‘י: ‘דרך ארוכה‘, ‘הנופלים‘, ‘התיקון‘ ועוד רבים אחרים, שיצאו בעברית בהוצאת מודן. “באלדאצ‘י מגביר את המתח בספרו החדש ‘גאולה‘, וההפתעות מגיעות בקצב מסחרר... עוד יצירה משובחת של מספר סיפורים מהשורה הראשונה.“ — אסושיאייטד פרס

איימוס דקר היה בלש צעיר כשארבע גופות נתגלו בבית העיירת הולדתו. הוא זה שחקר את הפרשה, מצא את הראיות שמצא והביא להרשעתו של מריל הוקינס. לא רק שדקר היה בלש מתחיל, הפרשה הזו היתה החקירה הראשונה שלו שבסופו של דבר שלחה את הוקינס לכלא.

הרבה שנים עברו מאז, הרבה עבר על דקר. הוא איבד את משפחתו וביום השנה הגיע לבית הקברות המקומי שם הוקינס חיכה לו, הוא ידע שיבוא. הוקינס סיפר לדקר שהוא חף מפשע וביקש ממנו לחקור שוב את הפרשה כדי לטהר את שמו. אין לו הרבה זמן שכן הוא חולה סופני וימיו ספורים.

דקר התלבט אבל רק לרגע. הוא לא היה מסוגל לשאת את המחשבה ששלח אדם חף מפשע לכלא, לכל כך הרבה זמן. כעת הוקינס עוד חי ואולי יש לו הזדמנות כדי לכפר ולו במעט על ספק טעות שעשה.
הממונים עליו מסרבים להצעה שיחקור את התיק שנסגר אבל את דקר זה לא משכנע, הוא מחליט לפתוח את החקירה מחדש.
כשהוא מגיע לחדר במלון של הוקינס לדבר איתו ולקבל ממנו עוד פרטים, הוא מוצא אותו מת בחדר המלון כשהוא ירוי בראשו. מישהו רצה להשתיק אותו, למשהי יש מה להסתיר…

דקר והשותפה שלו מתחילים בחקירה, הם מבינים שככול הנראה יש משהו בדבריו של המנוח והם נחושים יותר מאי פעם לגלות את האמת האמיתית.
העובדה שהאפשרות שטעו והפלילו משהו ברצח המרובע שהתרחש לפני שנים רבות לא נתנה לדקר מנוחה והוא החל בחקירה בכל הכוח והאמצעים שעמדו לרשותו.
לדקר זכרון פנומנלי, יוצא דופן עקב פציעה שספג מה שעוזר לו בשחזור התיק מן העבר. הוא פונה לאנשי מפתח שהיו בחקירה הישנה, לקרובי המשפחה שהיו מעורבים, לכל מי שיוכל לעזור לו לשפוך אור על מה שקרה באמת. כמעט בכל מקום שחיפש הוא מצא משהו שעזר לו להרכיב את הפאזל המסובך, שיעזור לו להבין מה בדיוק קרה שם, אבל זה לא היה כזה פשוט. ככול שהתקדם  בחקירה ככה הגופות נערמו בחדר המתים, משהו נשף בעורפו ועשה הכל כדי שלא יגלה את האמת.

אז האם דקר יחשוף את האמת? כיצד? האם הוקינס היה הרוצח?

לא תקראו, לא תדעו. הספר שלפנינו הוא ספר מתח טיפוסי של בלאדצ'י, ספר ששומר על המתח די קבוע מהפרק הראשון, אבל מודה שלא קססתי ציפורניים. הפרקים קצרים ששומרים על קצב קריאה גבוהה, כזה שממכר לפרק נוסף…
אם זה היה תלוי בי כמובן (אבל לא 😊) הייתי מקצרת אותו מעט אבל בכל זאת נהנתי מהקריאה שלו, אחרי הכל זה בלאדצ'י.

אהבתי את דמותו החזקה של דקר, דמות מרתקת ובלתי מתפשרת, את הזיקה לעבר שלו ובעיקר את הכתיבה המעולה של הסופר.

קריאה מהנה!

שרון בצלאל

אמא לשלושה, אין לי דקה לנשום אבל בולעת ספרים כאילו אין מחר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
דילוג לתוכן