איב נפרדה מבעלה, החיים שלהם השתנו כשנולד בנם היחיד. הם לא הצליחו למצוא את הדרך אחד לשניה ונפרדו כשבעלה סיפרה לה שמצא לו מישהי אחרת, בלונדינית ואלגנטית.
היא לא היתה בלונדינית ואלגנטית אבל היא היתה אישתו, האמא של הילד שלו, מישהי שהוא פעם אהב.
הוא עבר לגור איתה בהולנד ואיב נשארה לגדל את בנם, ילד צעיר, כאם חד הורית. החיים לא היו קלים, היא שימשה לו גם אבא לעת מצוא, היא לא החסירה ממנו דבר גם אם היתה צריכה לעבוד קשה יותר.
לאיב היה חלום, לצאת לטיול שרצתה כל כך לצאת עם האקס שלה, טיול אתגרי בג'ונגל במקסיקו. היא יוצאת לטיול כחלק מקבוצה כשישנו "בכפר האקולוגי ימים שמחים".
הם ישנו במגורים אותנטיים מותאמים ויצאו לסיורים מודרכים באיזור. יום אחד באחד מהמסלולים כשהיא מבקשת להתפנות, היא סוטה מעט מהמסלול בשביל פרטיות ומוצאת מצלמה דיגיטלית נטושה. איש אחד משך את תשומת ליבה ממש ליד כשראתה את פניו ומבטו, היא הרגישה מאויימת, היא פחדה. היא הרגישה שהוא מסתיר משהו, שהוא חשוד.
כשחזרה לבקתה שלה היא מצאה חפצים של הדיירת הקודמת כשעל אחד מהחפצים היה כתוב את שמה. היא נדהמה לגלות שהשם על חפיסת הגלולות שמצאה בבקתה היה זהה לשם על המצלמה. היא מדליקה אותה ומסתכלת בתמונות שעל כרטיס הזכרון ונדהמת לגלות שגם היא פגשה את האיש המאיים…
כשהיא מצליחה להשיג קליטת אינטרנט שלא היתה ממש בנמצא, היא מגגלת את שמה ונדהמה לגלות שהיא נעלמה בנסיבות מסתוריות לפני ארבעה חודשים. האינטואיציה שלה לא טעתה. האם יש קשר לאיש המאיים?
בואו נאמר שהטיול בג'ונגל הפך מהר לסיוט ולא היה לה רגע דל. החופשה שהיא חלמה עליה כל כך הפכה לסיוט.
מה קרה לאיב וחבריה?
האם הם הצליחו לשרוד?
מיהו האיש שאיים עליה ועל חבריה?
לא תקראו, לא תדעו!
הגדולה של סופר היא היכולת שלו לקחת את הקורא למסע, למצב שהוא לא יכול להפסיק לקרוא ולשאוב אותו פנימה אל תוך העלילה. כך קרה לי בספר שלפנינו. הקריאה טסה לי, הרגשתי שאני קוראת את הספר כמו שאני רואה סרט, בלעתי אותו ב 24 שעות.
אני אוהבת את הכתיבה של גרג הורוביץ, במיוחד את ספריו שהם לא חלק מסדרת יתום איקס. הכתיבה שלו סוחפת, מרתקת ומסקרנת, גם פה הוא לא איכזב אותי.
הדבר היחידי שהיה לי מעט חסר הוא הקשר האישי בין חברי הקבוצה ואולי מעט יותר סיפורי רקע עליהם. יכול להיות שזאת בחירה מכוונת שלו, אבל אני באופן אישי חושבת שזה היה מוסיף לספר.
כל ספר של גרג הוא חגיגה, כך גם 'אל תביטי לאחור'. תקראו, תבינו!