Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
איך ספרו בתקופת האבן?
תגית:
סופר/ת:
סוגה:
מוציא לאור:
שנת הוצאה: 2021
מס' עמודים: 35
חֲלוֹמָהּ, רָאֲתָה קֶרֶן חַיּוֹת מִתְּקוּפַת הָאֶבֶן, שֶׁחָיוּ בִּמְעָרָה שֶׁל אִישׁ מִתְּקוּפַת הָאֶבֶן שֶׁלָּבַשׁ בְּגָדִים מְשֻׁנִּים. בְּכָל בֹּקֶר הַחַיּוֹת הָיוּ יוֹצְאוֹת לַמִּרְעֶה, כְּדֵי לֶאֱכֹל שָׁם עֵשֶׂב לַאֲרוּחַת הַבֹּקֶר. יוֹם אֶחָד, לִפְנֵי שֶׁהַחַיּוֹת יָצְאוּ לַמִּרְעֶה, הָאִישׁ מִתְּקוּפַת הָאֶבֶן הָיָה מֻטְרָד מְאוֹד. הוּא הָיָה מֻטְרָד כִּי אָהַב אֶת הַחַיּוֹת שֶׁלּוֹ, וְלֹא יָדַע אֵיךְ יוּכַל לִבְדֹּק אִם כֻּלָּן חָזְרוּ לַמְּעָרָה בְּשָׁלוֹם אַחֲרֵי שֶׁסִּיְּמוּ לֶאֱכֹל בַּמִּרְעֶה. הָאִישׁ לֹא יָכוֹל הָיָה פָּשׁוּט לִסְפֹּר אֶת הַחַיּוֹת, כִּי בִּתְקוּפַת הָאֶבֶן עֲדַיִן לֹא הִמְצִיאוּ אֶת הַמִּסְפָּרִים. אֲבָל אָז, עָלָה בְּמוֹחוֹ שֶׁל הָאִישׁ מִתְּקוּפַת הָאֶבֶן רַעְיוֹן מַדְהִים! הַאִם תּוּכְלוּ לְנַחֵשׁ מֶה הָיָה הֲרַעְיוֹן שֶׁלּוֹ? אֵיךְ יָדַע בְּכָל פַּעַם הַאִם כָּל הַחַיּוֹת שֶׁלּוֹ חָזְרוּ בְּשָׁלוֹם לַמְּעָרָה? וְאֵיךְ יַעֲזֹר הָאִישׁ לַשְּׁכֵנִים שֶׁלּוֹ לָדַעַת שֶׁגַּם הַחַיּוֹת שֶׁלָּהֶם חָזְרוּ בְּשָׁלוֹם לַמְּעָרָה? הסיפור איך ספרו בתקופת האבן מפגיש את הילדים עם אחד מהרעיונות פורצי הדרך מבחינת החשיבה המתמטית: התאמה חד-חד ערכית, שפירושה הוא התאמה של כל איבר מקבוצה אחת (למשל, מספר מהקבוצה: אחת, שתיים, שלוש, ארבע) לאיבר אחד ויחיד מקבוצה אחרת (למשל, קבוצת הסימנים 1, 2, 3, 4). במהלך הקריאה של הסיפור נבין את המשמעות של רעיון ההתאמה החד-חד ערכית. הספר ממחיש גם את החשיבות של קיום שיח מתמטי והקשבה הדדית. פרופ' עטרה שריקי, עוסקת בחינוך מתמטי מזה למעלה מ-35 שנים. מאז שנולדו נכדיה, החלה לכתוב סיפורי ילדים שמטרתם להנגיש לילדים צעירים רעיונות מתמטיים גדולים בשפה ציורית ופשוטה, ובכך לפתוח בפניהם צוהר לעולמה הקסום של המתמטיקה ולחבב עליהם את תחום הדעת. ספר זה הוא הראשון שיצא לאור בסדרת רעיונות מתמטיים גדולים לילדים צעירים

ספר חביב ביותר אשר בצורה פשוטה וברורה מסביר את החשיבה המתמטית של התאמה חד חד ערכית וגורם לחשיבה עצמאית של הילד בניסיון לענות על קושיות.

כל בוקר, כשקרן קמה, היא ניגשת למקלחת על מנת לצחצח שיניים, ובעומדה מול המראה היא פוגשת את חבריה הדמיוניים להם היא מספרת את חלומותיה.

בחלומה הנוכחי היא חלמה על תקופת האבן, לפני המצאת הספירה והמספרים. האיש בתקופת האבן תהה איך יידע שכל בעלי החיים שלו חזרו בשלום הביתה? להזכירכם הוא אינו יודע לספור.

הוא חשב על רעיון. על כל חיה שיוצאת הוא מניח אבן מצד ימין לפתח המערה ועל כל חיה שחוזרת הוא מעביר אבן לצד שמאל.

אך מה קורה כשיש יותר אבנים מחיות? או כשיש יותר חיות מאבנים? מה זה אומר? מה עושים?

הספר מאפשר לילדים לחשוב, לנסות להבין מה קרה ואיך פותרים את הבעיות.

הסיפור כתוב בשפה פשוטה וברורה, האיורים  של עוזי בנימין מקסימים, תואמים את הכתוב ומעלים חיוך.

ספר זה הוא חלק ראשון בסדרה "רעיונות מתמטיים גדולים לילדים צעירים". בנוסף אליו יש חוברת פעילות על תוכנו של הספר ונושאים הקשורים לתוכנו, רעיון מקסים המעשיר את החוויה מהספר.

קריאה מהנה

אורנה שפי

אורנה, אוהבת ספרים ובישולים ומערבבת הכל יחד עם שירים טובים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
דילוג לתוכן